zondag 22 januari 2012

Vogeltelweekend

Dit weekend zijn er de
natonale vogelteldagen.
En nu we dan een huis met tuin hebben
Waar best wat vogeltjes komen.
Vond ik het leuk om eens mee te doen.

Dus vanmorgen stoel voor het raam.
Kopje koffie en wat lekkers erbij,
 en tellen maar.


Al even wat voorbereidingen getroffen
Of ik wel weet wie welke vogel is.
En natuurlijk worden de vogels bij ons goed verwent.



Een kopje met zaad
waar normaal gesproken veel gebruik van wordt gemaakt.
En een vogelhuisje
met wat lekkers aan en in het huisje


Dit jaar was het resultaat
na een half uur uit het raam straren.
1 huismus en 1 roodborstje.
En voor ik mijn fototoestel waren ze
alweer verdwenen.

Wel zag ik veel vogels overvliegen, duiven, spreeuwen en kauwen.
Met veel moeite vlogen ze tegen de wind in of
lieten ze zich door de wind mee voeren.
Dat was een mooi gezicht.

Nog een fijne stormachtige zondag!

 


1 opmerking: