dinsdag 28 januari 2014

Vogels

Zoals ik laats al schreef,
deed ik ook dit jaar mee aan de vogelteldag.
Alleen kwam er toen niet veel spannends langs in de tuin.
het bleef bij 4 mussen en een koolmees.
 
Ik heb ondertussen weer nieuwe mezenbollen opgehangen,
en manlief telde een paar dagen later wel 12 mussen!
Ook heb ik een grote pindaslinger hangen.
 
 
Ik had er nog niet veel bedrijvigheid gezien.
afgezien van een enkele kauw.
Maar gisteren werd mijn oog getrokken doordat de slinger heen en weer bewoog.
En ontwaarde ik zomaar twee Vlaamse gaaien.
En lukte het ook nog om er één op de foto te zetten.
Vanachter het glas.
 
 
Stars ga ik weer nieuwe mezenbolletjes ophangen,
zodat ik vanmiddag weer lekker uit het raam kan kijken
en staren naar alle bedrijvigheid van de vogels.
Daar word ik erg blij van!
 
 
 


2 opmerkingen:

  1. Mooi he die Vlaamse gaaien! Ik heb ze dit jaar maar heel even kort gezien in onze tuin. Te warm waarschijnlijk? Vogels tellen/kijken blijft elke dag leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk die vogel beestjes in de tuin. Ik kan daar ook erg blij van worden. Hier in de tuin veel grote vogels, merels, eksters, duiven en kauwen. Ik vind juist de kleine vogeltjes het leukste....

    BeantwoordenVerwijderen