vrijdag 24 mei 2013

Mei??!!

Bij de kringloop vond ik het boek:
Het jaar rond van Rie Cramer.
Nu had ik daar al een exeplaar van in de kast staan.
Deze gebruik ik om mee te punnikken.
 
Toen ik erdoor heen bladerde,
viel mijn oog op dit vers.
 
Mei
 
O wat is het koud vandaag!
Regen tikt langs de ruiten,
en de mensen lopen buiten,
diep gedoken in hun kraag.
En ze denken:
was 'k maar thuis
 
In het boompje voor ons huis,
naast het paadje,
Zitten mussen, zij aan zij,
op een rij,
net als kralen aan een draadje!
En ze tsjilpen, hoor je dat?
wat een kou, wat is dat nat.
 
 
 
Mei?
Hoe kom je erbij?
Denk je soms dat het lente is?
Lieve mus, dan heb je het mis.
De bomen hebben zich lelijk vergist,
net als jij!
Maar wij -
weten te goed
hoe het eigenlijk moet
in mei
 
Ze hebben gelijk die mussen,
maar ondertussen,
als ik op de kalender kijk
Dan is mei
Toch al haast voorbij!
Vol groene blaadjes staan boom en struik,
maar wij gaan slapen met een kruik!
O lieve Lente leef je nog?
Wat doe je toch?
 
Een fijn weekend allemaal,
En binnenkort lopen we vast allemaal te zuchten
 dat het zo heet is :)


4 opmerkingen:

  1. hihi goed gedicht! Het is me toch allemaal wat dat weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toepasselijk gedicht. Love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een passend gedichtje! Dus vroeger hadden ze er ook al last van, haha, een hele geruststelling!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een heel toepasselijk gedicht. Maar ik geloof toch dat de Lente wel een beetje wakker aan het worden is vandaag :)

    BeantwoordenVerwijderen